środa, 11 lipca 2012

Patera c.d.


No to dzisiaj na życzenie mały kursik wykonania dekoracji 
na pokrywie patery:
Dzisiaj do wykonania formy wykorzystałam to co miałam pod ręką, czyli masę samoutwardzalną (na upartego może to być zwykła plastelina) ale najlepsza byłaby modelina termoutwardzalna.
Potrzebny nam też będzie  wybrany motyw do odcisku (wedle gustu i uznania).



1.  z masy (lub modeliny) zagniatamy  odpowiedniej wielkości krążek, na tyle duży aby nasz wzór swobodnie się na nim mieścił i aby miał wokół spory margines do krawędzi. 
wygładzamy jego powierzchnię.



2. nakładamy cienką warstwę oleju lnianego, lub innego, lub wazeliny, aby nie dopuścić do przyklejenia się naszego motywu do masy plastycznej.

 

 3 . Dociskamy motyw do masy tak głęboko aby forma miała wymaganą grubość.



4. Delikatnie oddzielamy motyw od formy i suszymy w przewiewnym miejscu.
(modelinę utwardzamy wg przepisu)



5. Po wysuszeniu forma uzyska odpowiednią twardość, można teraz jej powierzchnię  nieco wygładzić papierem ściernym.





6. Teraz dla odmiany należy posmarować formę cienką warstwą oleju.

 


7. Szpatułką nakładamy masę papierową 
 


8. Wygładzamy i suszymy mniej więcej do momentu aż krawędzie masy będą nieznacznie odstawać od formy.
 


10. Bardzo delikatnie podważamy szpatułką nasz odcisk i wyjmujemy z formy.
 



Czynności od 6 do 10 możemy powtarzać wedle zapotrzebowania i wytrzymałości formy.
Teraz możemy przystąpić do naklejania motywu:
ponieważ jest suchy i bardzo kruchy trzeba spodnią część nawilżyć , czyli po prostu moczymy pędzel w wodzie i malujemy powierzchnię która ma przylegać do zdobionego przedmiotu.
Jak nasiąknie i nabierze lekkiej plastyczności nanosimy cienką warstwę kleju 
(wikol lub magik).
Powierzchnię na której ma być naklejony nasz ornament też delikatnie można zwilżyć wodą.
Leciutko dociskamy motyw i szpatułką rozcieramy odstające tło ornamentu.
 I już KONIEC.
Uff, wcale nie taki krótki wyszedł ten kursik.
Napiszcie czy Wam się przyda.
Pozdrawiam i dziękuję za piękne komentarze


15 komentarzy:

  1. Coś się stało, bo nic nie ma. Jakaś awaria?

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wszystko dobrze, hi hi po prostu coś niechcący nacisnęłam i i opublikował się pusty

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeci raz już piszę komentarz i nie mogę przesłać. Jesteś cudna. Twoje kursiki są czytelne i pięknie pokazane. Na pewno zabiorę się za masę papierową, bo to jest TO.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! zdolna dziewczyna z Ciebie więc na pewno stworzysz coś fajnego. Życzę twórczej zabawy

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik- z resztą tak jak pozostałe. Dzięki Tobie to co było nieosiągalne dla mnie stało się na wyciągnięcie ręki, a na dodatek jest kapitalną zabawą. Jak wrócę od męża od razu spróbuję. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik z pewnością się przyda, tak przy okazji chciałabym wyróżnić Cię jako autorkę niniejszego bloga, szczegóły u mnie:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Superrewelacyjnodoskonaly kursik...Pewnie ze sie przyda i to jka!!! Serdecznie dziekuje i ciesze sie ze Cie znalazlam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. www.decoupagehobby.blogspot.com29 sierpnia 2012 07:08

    super kursik,a mnie potrzebne sa właśnie ornamenty do dekoracji a tutaj proszę można samemu zrobić;a więc biorę się do dzieła i dzięki za taki kursik

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny raz sobie przegladam Twój blog... bo własnie robię jabłuszko z wnuczką... na razie mamy warstwy gazety z klejem z mąki i to schnie na słonku ... co dalej zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak ! słoneczko najlepiej sprzyja takiej pracy. Koniecznie pochwal się jabłuszkiem.
    Mam nadzieję, że wnusi podoba się ta zabawa...

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak się cieszę że Beata link wstawiła w swoim poście, fantastyczne rzeczy robisz, przysiądę sobie z boczku w gronie wielbicieli i będę podglądać co dalej. Na razie wrzucam wsteczny że obejrzeć resztę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja!Na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super że tu trafiłam, twoje prace i pomysły bardzo mie się podobają, pewnie coś zrobię bo mnie zainspirowałaś. Pozdrawiam Wiola :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł.
    Ja jednak poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowe formy silikonowe. Podobnym motywem załatałam rok temu dziury po wierceniach w łazience.
    Patera przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super! Bardzo Ci dziękuję za ten kurs. Bardzo, ale to bardzo mi się przyda :))

    OdpowiedzUsuń

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...